Koestraat wordt voorrangsweg

Op 25 juli 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Op diverse kruispunten van de lange en drukke Koestraat heb je binnenkort niet langer voorrang als je van rechts komt.

"In de Koestraat zijn er heel wat onduidelijkheden met betrekking tot de voorrangsregels, en dat is zeer verwarrend voor de weggebruiker", zegt schepen van Mobiliteit Sanne Vantomme (N-VA). "Bestuurders die voorrang moeten geven, doen dat niet. En bestuurders die voorrang hebben, durven die niet te nemen." Volgens Vantomme zal de nieuwe regeling weggebruikers geen aanleiding geven om sneller te gaan rijden in de Koestraat. "Elk kruispunt heeft een verkeersplateau, wat afremmend werkt. Met deze maatregel willen we vooral meer duidelijkheid voor de bestuurders, waardoor het verkeer makkelijker kan doorstromen en veiliger wordt."

De 'voorrang van rechts' wordt afgeschaft op het kruispunt met de Akademiestraat, dat met de Sint-Jorisstraat, de Scherpenheuvelstraat, Briekenhoekstraat en Barrierestraat. De maatregel treedt in voege zodra de signalisatie geplaatst is en de nodige wegmarkeringen aangebracht werden.

Het Laatste Nieuws (DBEW)