Persnota gemeenteraad 23 December 2011

Op 27 december 2011

Weg en rioleringswerken Hellestraat-Ooststraat.

Graag hadden we een stand van zaken gekregen over de weg en rioleringswerken in de Ooststraat. Als ik mij niet vergis moesten die deze week afgerond zijn.
Maar de werken zijn pas halverwege, alles is wel niet van een leien dak gelopen maar het loopt stilaan . de spuigaten uit.

Wat is de oorzaak hiervan? Gaan de boeteclausules toegepast worden?

Signalisatie

Ook de signalisatie is niet in orde. Op de hoek van de Helle- en Ooststraat staat er een signalisatiebord met een bord van doodlopende straat terwijl de straat niet onderbroken is. Op verschillende plaatsen werken de waarschuwingslichten niet omdat de batterijen leeg zijn, en  een vijftal hebben gewoonweg geen lichten meer.

Wat als er ongevallen gebeuren door weggenomen verkeersborden of gebrekkige signalisatie.

Materiaal

Op verschillende plaatsen op en rond de Hellestraat slingert nieuwe- en afbraakmaterialen, verkeersborden, kabels en dergelijke op en rond de voetpaden alsook op het wandelpad in de Emiel-Ghellincklaan .

Putten

In de Ooststraat ligt het wegdek ter hoogte van de basisschool vol met putten, de aannemer heeft ze een aantal weken geleden laten opvullen maar die liggen er nu terug bij zoals voordien.
Wat als er voetgangers of fietsers vallen ten gevolge van deze voorbeelden en een rechtzaak tegen het stadsbestuur aanspannen? Ik denk dat er voorbeelden genoeg zijn van stadsbesturen en burgemeesters die voor dit soort toestanden veroordeeld zijn.

Handelzaken

Ik hoop dat er wat schot in de zaak komt want de weinige handelaren die er wonen zien er zwarte sneeuw wegens geen doorstromend verkeer en moeilijke bereikbaarheid.

Sanne Vantomme

N-VA gemeenteraadslid