Tussenkomst gemeenteraad 06-09-2011

Op 7 september 2011

Persnota’s gemeenteraad 6 september 2011;

Wervik is een Vlaamse stad.

N-VA Wervik-Geluwe heeft bedenkingen en stelt zich vragen over de laatste openlucht filmvoorstelling “Le Dancing”

Kan een gemeentelijke overheid eentalig anderstalige filmvoorstellingen organiseren zonder daarmee de taalwetgeving te overtreden?

De betrokken film was niet voorzien van ondertitelingen en of andere vertalingen.

Wij hebben geen commotie willen maken voor of tijdens de voorstelling uit respect voor de familie van de betreurde Ronny Coutteure die bij de voorstelling aanwezig waren.

Toch vragen wij hier in de toekomst rekening willen te houden.

Sanne Vantomme.
Gemeenterdaadslid

N-VA blijft ijveren voor een propere en nette stad:

Na het bedelen van ons huis aan huis blad kwamen verschillende reacties binnen i.v.m. ons artikel met de vraag om een beter onderhoud van het openbaar domein.

Wij konden niet aan de zijlijn blijven staan en hebben dan een actie laten doorgaan  met duidelijke vraag om een beter onderhoud van het openbaar domein.

Blijkbaar ligt dit de mensen nauw aan het hart, want een sneeuwbaleffect is op gang gekomen, mensen voelen zich  niet begrepen omwille van het feit dat dit reeds meermaals aangekaart werd.

Dagelijks krijg ik mails, foto’s toegestuurd, momenteel is het geen lijst meer om op te sommen maar  het is intussen een waslijst geworden.

Er ontstaan eigen gezamenlijke initiatieven om aandacht te vragen voor  het gebrekkig onderhoud, zo is er zondag een petitie geweest op de wijk de Esdoorn, deze wijk zou een toonbeeld moeten zijn wat groen betreft maar ligt er slordig en verloederd bij. Het feit dat mensen het recht in eigen handen nemen om hiervoor aandacht te vragen is duidelijk een teken aan de wand  voor het huidige gebrekkige beleid  van de bevoegde schepen.

Daarom vraagt N-VA Wervik-Geluwe  de schepen om hier voldoende aandacht aan te besteden .N-VA dringt bij  de schepen aan om  een duidelijk actieplan op te stellen om dit probleem van de baan te helpen .

In ieder geval zal N-VA Wervik –Geluwe niet nalaten verder te ijveren voor een  propere stad, een primaire behoefte waar elke inwoner van Wervik-Geluwe -Kruiseike recht op heeft!

Beauprez Belinda
Gemeenteraadslid