Vredegerecht

Op 8 maart 2011

De visie voor het project vredegerecht  van de N-VA is duidelijk, wij willen zo snel mogelijk een beslissing  van het huidig bestuur, wij kunnen echter enkel adviseren, de besliskracht ligt bij de huidige coalitie (CD&V en SPA)

N-VA wenst de realisatie van het vredegerecht  te bekomen, echter in de huidige context waar de appartementen zich positioneren op de parking Duivenstraat –net voor de BIB, zijn wij geen vragende partij en voorzien met de constructie van de appartementen op de parking Duivenstraat parkeerproblemen voor bewoners en handelaars, echter moet het project NIET afgeblazen worden,

Er kan binnen het bestek die unaniem werd goedgekeurd door de gemeenteraad   nog op een andere manier geageerd worden zodat wij geen nieuwe aanbesteding  dienen uit te schrijven.

Men kan vb de appartementen op een andere positie gaan plaatsen binnen het gebied site vredegerecht.

Het opblazen van het project zou terug vertragingen meebrengen, en brengen het gevaar mee dat Justitie zal afhaken wegens de trage beslissingskracht van het huidig bestuur.

De N-VA stelt zich dus zeer constructief op om een goede oplossing te vinden voor Stad Wervik, de bewoners en de handelaars.