EEN WOORD IS EEN WOORD

Op 7 maart 2012

Toen ik de vraag stelde vorige gemeenteraad  aan de Schepen (CD&V) of de gronden aan de Hellestraat –Ooststraat  door stad Wervik onder eigen beheer zouden verkaveld worden  antwoordde de schepen bevestigend. N-VA  had hier  een goed gevoel bij, want vooreerst zou onze stads-kas  gespijsd kunnen worden  en zouden  de gronden betaalbaar kunnen gehouden worden. Nu één maand later is een woord van de CD&V blijkbaar geen woord meer dat je kan geloven en  brengt de schepen diezelfde gronden naar de gemeenteraad om over te gaan  tot de verkoop ervan aan de WVI, dan nog aan een belachelijk lage  prijs van 40 euro per vierkante meter, de marktwaarde van niet verkavelde bouwgronden situeert zich veelal tussen de 70-80 à 90 euro de vierkante meter, stad Wervik laat hier terug een pak geld liggen, bij gebrek  aan durf, aan ondernemerszin, aan moed om zelf iets in handen te nemen. De zoveelste blunder in de rij, vernoemen wij maar de faling in de onderhandelingen en besluiteloosheid van de Schepen in het dossier  het vredegerecht  waardoor wij kantoren dienen aan te kopen waarvan wij de bestemming nog niet kennen: 800000 euro, het Dexia debacle waar de raad van de oppositie aan de kant werd geschoven: verlies 321000 euro en nu een verlies door de gronden  te verkopen en door anderen te laten verkavelen van om en bij de 700000 euro.

Dit zijn blunders die kunnen tellen: totaal  1.821.000 euro  daar kun je veel mee doen in uw stad!

En dan nog zeggen dat Wervik een arme stad is, ik noem het een arm bestuur zonder durf, initiatief en lef  die  onze stad mondjesmaat armer maakt, tijd dat wij de kracht krijgen om hier zaken te veranderen!

N-VA is altijd vragende partij geweest om betaalbare gronden te creëren  in Wervik  vooral om de tweeverdieners aan te trekken, wij kunnen deze gang van zaken absoluut niet  goedkeuren en stemmen dan indien dit punt niet verdaagd zou worden, neen.

Beauprez  Belinda
Fractieleider