Gemeenteraad december 2011

Op 13 januari 2012

Nieuwe verkaveling Hellestraat  zal stad Wervik  in eigen opdracht verkavelen.

Op de vraag  van raadslid  Beauprez of Stad Wervik  de aanleg  van de verkaveling in eigen  handen zou nemen antwoordde schepen van ruimtelijke ordening bevestigend.
N-VA Wervik-Geluwe  is reeds lang vragende partij om betaalbare bouwgronden te creëren in Wervik, echter als die gronden in de handen zouden vallen van bouwpromotoren zal de betaalbaarheid een stuk minder worden, dit kan niet de bedoeling zijn. Stad Wervik moet dit in eigen beheer houden.
Wij  moeten er blijven naar streven dat  de gronden in Wervik betaalbaar blijven, enkel op deze manier zullen wij jonge mensen kunnen aantrekken en zal het ook voor hen mogelijk worden om een eigen huis en thuis op te bouwen.
N-VA zal er in ieder geval over blijven waken dat de belofte van de schepen om
de uitvoering in eigen handen te nemen een feit zal worden.

BeauprezBelinda
Gemeenteraadslid N-VA

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zwaar vervoer blijft door Geluwe razen

Omwille van het feit dat het zwaar vervoer niet meer via Kruiseke naar Wervik kan, verplaatst de problematiek zich nu volop naar Geluwe. Vooral door de Ieperstraat en Wervikstraat verplaatsen zich zware vrachtwagens om zo Wervik te bereiken.
Nochtans werden er maatregelen getroffen om dit te vermijden, ik sprak de  schepen van mobiliteit hierover aan, en hij vertelde dat de toepassing van het nieuwe reglement nog werd uitgesteld tot  de wegenwerken in Geluwe centrum af zijn, omdat er anders teveel verkeersproblemen zouden komen.
N-VA Wervik-Geluwe zal  dit verder opvolgen  en wij  hopen dan ook dat nadat de werken te Geluwe af zullen zijn, de toepassing van het reglement gestemd in de gemeenteraad  en mee goedgekeurd door N-VA Wervik-Geluwe een feit zal worden, waardoor centrum Geluwe ontlast zal worden van  het razend zwaar verkeer.

Beauprez Belinda
Gemeenteraadslid  N-VA

...............................................................................................................................

Wervik stapt niet mee in gratis proefproject van Eandis i.v.m. oplaadpalen elektrische
voertuigen

Tijdens de gemeenteraad vroeg raadslid Beauprez Belinda waarom stad Wervik niet mee stapt  in het proefproject dat Eandis op touw heeft gezet ivm oplaadpalen voor elektrische wagens en fietsen.
De oplaadpalen worden momenteel namelijk door Eandis  gratis geplaatst, steden als Poperinge  en Blankenberge tekenden reeds in op dit project.
Wagens en fietsen met elektrische energie zullen in de toekomst meer en meer aangeschaft worden, daarom zou het goed zijn dat wij de oplading van deze voertuigen  kunnen verzekeren, wij moeten klaar staan voor de toekomst en dit was een unieke kans om dit te doen.
De elektrische wagen is  fiscaal interessant maar is ook zeker voor het milieu een betere zaak vooral wat CO2 uitstoot betreft. Aandacht  hebben voor ons  milieu is niet alleen een kwestie
van boompjes planten (al heb ik er nog maar weinig zien planten in Wervik) maar is ook een kwestie van omspringen met de niet onuitputtelijke grondstoffen van moeder aarde, openstaan voor nieuwe technologieën  is dus hier van groot belang, daarom vraagt.
N-VA dat het bestuur van Wervik hier de nodige aandacht zou aan besteden.

Beauprez Belinda
Gemeenteraadslid N-VA