Sneeuwtelefoon

Op 19 december 2010

De sneeuwtelefoon is een dienst die op vraag van ouderen en minder mobiele mensen iemand langs stuurt om de sneeuw op het voetpad voor hun woning te ruimen, In onder andere Roeselare, Ieper, Izegem, Aalter, bestaat het principe al. Het kan voor de minder mobiele inwoner een welgekomen hulp zijn, en kan de veiligheid voor de voetgangers in alle weersomstandigheden garanderen,

De dienst moet niet gratis worden. Er moet door stad en /of OCMW een verantwoordelijke kostprijs voorgesteld worden (bv in sommige steden 3 of 5 euro kan ook per strekkende meter berekend worden bv 0,50 euro per strekkende meter). Het schoonmaken kan gebeuren door gemeentearbeiders, PWA dienst... De telefoonlijn wordt best bemand door het OCMW, die kent het best de situatie van deze groep mensen. Zij kunnen ook best bepalen wie in aanmerking komt voor hulp.

Sanne Vantomme                      Jean-Marie Delbaere                Belinda Beauprez
N-VA Gemeenteraadslid           N-VA OCMW-raadslid               N-VA Gemeenteraadslid
                                                                                                             fractieleider