Nieuwjaarswensen 2019 – fractie N-VA Wervik-Geluwe

Op 19 december 2018

Voor de laatste keer neem ik hier in dit halfrond het woord als gemeenteraadslid. Maar dit betekent niet dat ik me niet verder zal engageren.
Het bloed kruipt waar het niet lopen kan. De afgelopen 6 jaar waren een mooie ervaring en leerproces.
Ik ben mijn partij dankbaar voor deze kans die ze me gaven.

Als fractieleider ben ik fier op wat mijn partij, mijn schepenen maar ook onze OCMW mandatarissen verwezenlijkten.

Ik ben fier dat wij als loyale en rechtlijnige partner mee onze stempel drukten op het beleid

Ik ben fier dat wij geen tafelspringers zijn maar harde werkers.  In de luwte zorgden we dat heel wat gebeurde ten voordele van onze inwoners, we dachten niet enkel aan korte termijn politiek maar focusten ons op een lange termijn visie voor onze stad.

Nieuwjaarswensen zijn er om mensen te danken.

Ik dank in naam van de N-VA fractie iedereen in het halfrond.  Dank voor uw inzet voor onze stad, ook al waren we het niet altijd eens over de manier waarop.

Dank aan de administratie maar ook de adviesraden en vele vrijwilligers  voor hun harde werk, hun hulp, hun inzet en medewerking in de vele dossiers die we ofwel opstarten en/of tot een goed eind brachten.

Graag danken we ook alle uittredende mandatarissen die hier voor de laatste keer zitten en zich met hart en ziel inzetten voor de stad.   Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om onze OCMW mandataris Jean-Marie Delbaere te bedanken, die na 30 jaar stopt als OCMW mandataris.  30 jaar stond hij als plichtsbewust OCMW raadslid ten dienste van de zwakkeren in onze stad.

Nieuwjaarswensen betekent ook tijd voor goede voornemens

Als N-VA fractie zitten we vanaf 7 januari terug aan de andere kant, de harde oppositiebanken.  We zijn er klaar voor en onze 3 mandatarissen, geruggesteund door ons bestuur en de kiezer zullen volle moed constructief meewerken.  Zoals reeds eerder gezegd, waren wij mee de architect van een lange termijnvisie voor onze stad.  We beloven de nieuwe meerderheid dat we nauwlettend zullen waken over de correcte uitvoering ervan, zodat onze stad nog meer kan groeien en bloeien.

Nieuwjaarswensen is ook het moment van hoop

We hopen dat de nieuwe coalitie hun beloftes aan de inwoners zullen nakomen.  Dat hun gegeven woord echt een gegeven woord blijft en niet zomaar woorden in de wind slaan was  of  enkel mooie praatjes waren.

Tot slot wens ik jullie allen fijne feestdagen en een mooi, vreugdevol, inspirerend maar vooral gezond 2019 voor jullie en jullie familie.

Virginie Terrier

Fractieleider N-VA Wervik-Geluwe